Skeeleren

Skeeleren bij de Limmer IJsclub

Je voelt je één worden met de weg en dankzij een paar rake slagen flitst het landschap aan je voorbij. Met een beetje fantasie krijg je het gevoel dat je aan een natuurijstocht bent begonnen. Het is alleen boven de 20 graden en je rijdt op de weg. Skeeleren is de sport die het dichtst in de buurt van onze schaatsbeweging. Een groot aantal van onze leden staat dan ook regelmatig op de wielen.

Bij de Limmer IJsclub zijn we afgelopen jaren op veel verschillende manieren bezig geweest met het skeeleren. Vanaf het seizoen 2020 doen we dat met een groep jongste jeugd in Heiloo en Limmen. De meeste van de leden die met ons meerijden zijn leden die ook meedoen aan het jeugdschaatsen of het pupillen- en juniorenschaatsen. We verzamelen op donderdagavond rond 19:00 bij het Wandelstartpunt Kapel olv Ter Nood op de grens van Heiloo en Limmen en rijden dan naar een fietspad waar we oefeningen doen met de hele groep. Het tweede deel van de training rijden we vervolgens een ronde door de dorpen Heiloo en Limmen. Daarbij wordt de groep gesplitst in een snelle groep en de rest.

We vertrekken met de hele groep naar het fietspad waar we altijd de oefeningen doen. Dit is een 360 graden video. Op de PC kun je zelf kiezen waar je heen wil kijken met je muis.

Lana en Juliet doen een snelheidsmeting. Kijken hoe hard je kunt op je skeelers. Zoals je kunt zien gaat dat behoorlijk hard. Op de fiets zou je er erg hard voor moeten trappen.

Julia skeelert al lang en heeft ook al regelmatig meegedaan aan wedstrijden. Na de training rijden we samen naar huis in Heiloo en doen we nog even een snelheidsmeting.

Zin om mee te doen?

Skeeleren bij ons is dus vooral voor de jeugdleden. Lijkt het je leuk om mee te doen? Kom gewoon een keer kijken. Yaelle en Bart verheugen zich op jouw komst. Stuur een mailtje naar Bart de Wolf  en dan hoor je vanzelf waar en wanneer je ons kunt ontmoeten.

Meer video’s zien? Kijk op ons YouTube kanaal