Conditie

Conditietraining bij de Limmer IJsclub

Naast het schaatsen en het skeeleren zijn de leden van de Limmer IJsclub op nog meer manieren sportief bezig. Onder andere op onze thuisbasis op het Koekoeksveld in Limmen en in het duingebied van het PWN. De zomer is bij uitstek het juiste jaargetijde om de conditie weer een flinke oppepper te geven maar juist ook tijdens het schaatsseizoen is het belangrijk om aan conditie en spieren te blijven werken.

De Koekoektraining

Op het Koekoeksveld in Limmen vind het gehele jaar door onze kracht- en conditietraining plaats. Onze trainer Marco van Tongeren is de drijvende kracht achter de trainingen op de Koekoek. Je vindt hem daar in de zomer op de maandag samen met andere trainers en in de winter op de woensdag om 19:00. Trainingen op de Koekoek maken je lijf sterker zodat je je kracht optimaal op het ijs over kunt brengen. Het bijzondere van deze trainingen is dat tijdens deze trainingen jong en oud elkaar ontmoeten. Kom anders gewoon eens langs en kijk of het iets voor je is.

De Papenberg

Soms maken we wel eens een uitstapje naar de Papenberg in Castricum. Daar kunnen we een extra uitdagende training geven op de flanken van dit duin. Dit is een training voor de echte bikkels

Meer video’s zien? Kijk op ons YouTube kanaal

Het PWN duingebied

Ons clubicoon Jan Veldt traint in de zomer op de vrijdagavond in het PWN duingebied om 19:00. Dit is een training die vooral geschikt is voor de senioren met een stevig doorzettingsvermogen.