Fietsen

Fietsen bij de Limmer IJsclub

Schaatsen en fietsen zijn sporten die erg dicht bij elkaar liggen. Veel fietsers schaatsen in de winter en veel schaatsers fietsen in de zomer. Bij de Limmer IJsclub is er één officiële fietstraining maar zijn er ook meerdere informele initiatieven om samen te fietsen.

De fietstraining op de maandag

In het zomerseizoen wordt er onder leiding van Piet Bloedjes getraind op het industrieterrein de Boekelermeer op de grens van Alkmaar en Heiloo. Deze trainingen worden vooral gevolgd door leden van de marathonselectie. Er wordt dus hard gefietst tijdens deze training maar je bent evengoed van harte uitgenodigd om aan te sluiten.

MTB op de zaterdagochtend

Als de schaatsen weer zijn opgeborgen in de kast pakken veel van onze leden de fiets. Dat kan de racefiets zijn maar ook de MTB.

Op de zaterdagochtend rijden een aantal jeugdleden, maar ook enkele volwassenen, samen een rondje in het PWN duingebied waar we tot 10:30 welkom zijn als we daarbij de andere recreanten die genieten van het duingebied niet tot last zijn. Als de groep niet te groot is dan kan dat prima. Uitgangspunt tijdens deze ritjes is het genieten van fietsen in de natuur en niet zo hard mogelijk over de paden “knallen”. Daarvoor moet je naar het echte MTB parcours in Schoorl.

Overigens zijn er veel meer leden die samen deze uitstapjes maken naar het PWN duingebied op andere dagen.

Toerfietsen op de woensdagochtend

Op de woensdagochtend vertrekt er vanuit Limmen een grote club om op de racefiets samen te toeren.